Vi jobbar med din säkerhet årets alla dagar

Varje dag arbetar vi hos många olika kunder, inom en mängd branscher och verksamheter. Tack vare vårt uppdrag och våra duktiga medarbetare har vi
samlat på oss en otroligt bred erfarenhet från hela industrin.

Den erfarenheten kommer dig till godo när vi har med oss kunskap från tusentals anläggningar och utrustningar till din verksamhet.Vår samlade kunskap och helheten av våra tjänster ger dig bättre förutsättningar att ha bättre kontroll av din anläggning och kunna planera för framtida underhåll och investeringar.

Våra ingenjörer vet vad de ska leta efter när de kontrollerar din utrustning, vilka myndighetsregler som gäller och hur du på mest effektiva sätt kan uppfylla dem. Våra medarbetare från norr till söder, med djup och bred kunskap inom olika områden hjälper dig att fatta rätt beslut när du ska investera i en ny utrustning, bygga om eller utreda när en skada har uppstått.

Ett annat sätt att få del av vår kunskap är den nya Skadepocketen som vi snart lanserar. Där tar vi upp skadefall inom industrin, redogör för orsaker och berättar om lösningar. Vi hoppas att Skadepocketen ska ge dig nya insikter som du kan ha nytta av för att öka säkerheten.

Vi tror också på kunskap som en nödvändig och avgörande framgångsfaktor. Det ger dig förmåga att kunna identifiera viktiga frågor och fatta rätt beslut. Därför håller våra ingenjörer utbildningar inom sina expertområden. De kan komma till din anläggning och hålla kurs, anpassat efter de behov ni har. Du kan också komma på en av våra öppna kurser eller seminarier där du får möjlighet att träffa kollegor från andra företag och byta erfarenheter.

Vi fortsätter att samla på oss kunskap och fördjupa oss i din och andras anläggningar för att lära oss ännu mer som du och våra andra kunder kan ha nytta av.

Kunskap är nyckeln till ökad säkerhet.

Lotta Sanfridson, Inspecta Roger Engstrand, Inspecta

Lotta Sanfridson & Roger Engstrand