Inspectas julgåva stödjer Baltic Sea Action Group

I år har Inspecta beslutat att skänka pengar till Baltic Sea Action Group istället för att skicka julklappar och julkort.

”Östersjön är det mest förorenade havet i världen och därför är det en gemensam oro i alla Inspecta länder. Det känns därför naturligt att stödja Baltic Sea Action Group. Vi väljer att inte skicka några gåvor eller julkort med tanke på miljön”, säger Mats Jungar, Inspectas koncernchef.

Baltic Sea Action Group (BSAG) bygger sin verksamhet på en holistisk översikt och konkreta åtgärder – de genomför målinriktade, konkreta aktioner för att hjälpa havet att överleva. BSAG är aktiva mot alla delar av samhället för att säkerställa ett så brett samarbete som möjligt. De stöds främst av stora internationella företag.

Baltic Sea Action Group arbetar med innovativa metoder och donationsfonden fungerar som en initiativtagare och/eller katalysator parallellt med konkreta projekt. Nu är även Inspecta en del av resan för att göra vår gemensamma miljö bättre. Vi hoppas att du uppskattar vårt beslut.

Sidan skapad: 09 dec 2010