Riskbedömning ger försprång i kristider

Det finns risker i allt. Risken finns att bli påkörd på väg till jobbet eller bli smittad av influensan på favoritcaféet. Många riskerar att tappa affärer när konjunkturen dyker och ord som recession och krispaket tävlar om rubrikerna i tidningarna. Vi på Inspecta jobbar med bedömning av risker. Därför vet vi hur det går att undvika en del av dem.

Vi arbetar med att minimera riskerna i samhället, både i det lilla och i det stora. I den ”lilla” världen gör vi bland annat riskanalyser av lekparkerna. I den stora utför vi riskbedömningar av industrianläggningar. Oavsett vad du eller jag tycker om kärnkraftens utbyggnad, vara eller icke vara, är det nödvändigt att vi har säkra kärnkraftverk. Vi på Inspecta räknar bland annat på modernisering av konstruktioner i våra kärnkraftverk. Allt för att minimera riskerna.

I sämre tider går det att göra en hel del för att se till att vara på hugget när det vänder och affärerna tar fart. Att se över riskerna och göra en översyn av anläggningen kan vara en god investering för att undvika ovälkomna överraskningar i form av ett oplanerat stopp. Det finns mycket att vinna genom kompetenshöjning av personalen under en lågkonjunktur. Att stå väl rustad med rätt utbildad personal kan ge ett bra försprång när bättre tider kommer.

Inspecta växer och blir allt större. Vi har nyligen etablerat oss i Norge och våra ambitioner i Norra Europa stannar inte där. Inom Sveriges gränser utökar vi också verksamheten. I dagarna slår vi upp portarna till ett nytt kontor i Oskarshamn. Vi har ingenjörer på plats som nu kommer att kunna arbeta ännu närmare våra kunder.

Inspectakoncernen är en växande familj där våra kunder får allt större möjligheter att få heltäckande service inom en mängd olika områden, i en mängd olika länder.

Ditte Erbing
Sales & Marketing Manager, Inspecta Group