Inspecta kjøper opp Mongstad Test og Inspeksjon AS og MTI Engineering AS i Norge

Inspecta Group og eierne av MTI Holding AS har signert en kontrakt hvor Inspecta Holding Norway AS overtar 100 % av aksjene i Mongstad Test og Inspeksjon AS (MTI), 100 % av aksjene i MTI Engineering AS and 19,9 % av aksjene i MTI Middle East AS. Avtalen vil være i boks etter godkjenning fra konkurransetilsynet.

MTI er spesialiserte innen inspeksjon av løfteutstyr, ikke-destruktiv testingtjenester og opplæring. MTI har 31 ansatte i Mongstad, Florø og Ågotnes og en årlig omsetning på 49,8 millioner. MTI Engineering tilbyr ingeniørarbeid og teknologiske løftejenester til olje og gass-industrien. MTI Engineering startet sin forretning i 2010 og har 3 ansatte. MTI Middle East utøver løfteinspeksjoner og opplæringstjenester i Dubai og har 47 ansatte. Deres årlige omsetning er på 27,5 millioner.

Overtakelsen styrker Inspectas økonomiske posisjon i Bergen og vest-Norge. Inspecta har vokst gjennom overtakelser i det norske markedet siden 2008, og har nå over 100 ansatte i Norge.

“Minoritetseierforhold i MTI Middle East kan sees som en finansiell investering i og med at vi kun eier 19,9 % av aksjene. Vi vil fortsette å støtte utviklingen av firmaet i samarbeid med de andre eierne”, sier Inspectas direktør
Simo Hassi.

For MTI og deres ansatte har avtalen åpnet nye muligheter i form av mer varierte tjenester for nåværende klienter og fordeler av å jobbe i en større internasjonal organisasjon.

For nærmere informasjon, kontakt:

Simo Hassi
Inspecta Group