Inspecta Kjøper opp Norsk Kran og Redskapskontroll AS i Norge

Inspecta Group og eierne av Norsk Kran og Redskapskontroll AS (NKR) har signert en kontrakt hvor Inspecta Holding Norway AS overtar 100 % av NKRs aksjer.

Norsk Kran og Redskapskontroll er spesialisert i inspeksjon av kran- og løfteutstyr. Firmaet har 7 ansatte og tilbyr inspeksjonstjenester til ulike industrier innen energi, skipsverft, bygninger o.l. NKR er et familieselskap, etablert i 1974. Nåværende eiere Bo Kenneth Berg og Odd Tommy Berg har begge lang erfaring innen fagområdet. I dag har NKR en årlig omsetning på 7,5 millioner.

Overtakelsen gir Inspecta et fotfeste i Oslo og styrker vår posisjon innen løfteinspeksjonsmarkedet. Inspecta har vokst ved overtakelser i det norske markedet siden 2008, og har nå over 100 ansatte i Norge.

For NKR og deres ansatte åpner avtalen opp for nye muligheter i forhold til å tilby utvidet serviceutvalg for nåværende klienter og fordeler av å jobbe i en stor, internasjonal bedrift.

For nærmere informasjon, kontakt:

Simo Hassi, Inspecta Group, Director, International Business Development
simo.hassi@inspecta.fi